mandag den 20. oktober 2014

I er bare sådan helt vildt søde..

Jeg er selvfølgelig nødt til at lave et lille follow-up på mit sidste indlæg. Jeg havde forventet et par rap over fingrene, et par fordømmende miner og så selvfølgelig nogle støttende klap på skulderen. Men jeg har fandme kun fået det sidste! Det er så sejt, at I gider at skrive jeres eget tal og kommentere på mit! Jeg har læst hver eneste kommentar, og flyver pt. rundt på en lille lyserød sky af ren og skær sødhed. Rigtig mange har skrevet, at jeg ikke bør skamme mig, og det har I fuldstændig ret i. Jeg ved det jo egentlig godt. Men så alligevel; for der er også en del, som på trods af at mene at vi intet har at skamme os over, alligevel heller ikke ville sige det til veninder mm. Men hvorfor egentlig ikke? Personligt ville jeg ikke gøre det, fordi min tætteste veninde giver udtryk for at vente længe før hun spreder benene for en fyr. Noget med trust-issues siger hun. Faktisk er det nærmest det eneste vi aldrig taler om.
For lige at vende tilbage til mit eget tal, så skammer jeg mig ikke så meget over selve størrelsen på det, men mere på hvordan det blev så stort. Fordi jeg ikke lyttede til mig selv, fordi jeg ikke sagde nej, når jeg ikke havde lyst. Deraf skammer jeg mig fortsat ikke over min vilde aften i sidste uge, men er glad for den oplevelse, som jeg fik ud af det - fordi jeg havde lyst.

Jeg vil egentlig bare gerne sige tak til jer, tror jeg. Det er jo ikke en engangsforeteelse, at jeg får masser af støtte og virtuelle high-fives fra jer. Det er jeg fandme glad for. Og også for at I gad at dele jeres tal og oplevelserne bag - både jer der har været sammen og jer der har været sammen med ingen eller få. Jeg kan slet ikke sige nok, hvor meget man skal huske at lytte til sig selv i det her, men det lader til, at langt størstedelen af jer har gjort det, og det er jeg glad for.


8 kommentarer:

  1. Jeg havde virkelig lyst til at kommentere på de sidste to indlæg, men fik det ikke gjort, fordi jeg faktisk nærmest havde for meget at sige. Jeg har ikke læst kommentarerne til det sidste indlæg, men jeg er virkelig glad for at høre, at du har fået positive tilbagemeldinger, for der er ingen grund til, at du skulle få andet.

    Da jeg læste indlæggene og særligt det sidste, fik det mig til at tænke på en artikelrække, som Weekendavisen lige har kørt, som handler om skam. Heriblandt var der en artikel, hvor en ung kvinde fortalte om sit eget forhold til sex og ligeledes om andre folks reaktioner på hendes forhold til sex. Blandt andet fortalte hun om, hvordan hun af sin mor havde fået at vide, at det at have sex som kvinde, betyder at man giver et lille stykke af sig selv til en anden. Dermed også sagt at det skulle være anderledes for en mand. Denne ide om at man som kvinde mister noget af sig selv til en anden ved sex, mens en mand derimod får noget, er forfærdelig, fordi man dermed samtidig siger, at en kvinde er mindre værd efter sex i modsætningen til en mand.

    Jeg synes at den historie du fortalte med to gode oplevelser på samme dag, lyder fantastisk og meget givende og det lyder heller ikke som om, du af den grund sidder og mangler noget af dig selv (som fx en arm, et ben eller noget andet). Det handler som du selv nævner om, hvordan man har det med selve oplevelsen i øjeblikket og om hvorvidt man har lyst.

    Jeg har ikke tal på, hvor mange jeg har haft sex med, men gætter på, at jeg også har rundet de 20. Men tallet er for mig intetsigende, fordi det lige såvel kunne have været 200 som det kunne være 3 eller 1, uden at det af den grund kan definere mit 'værd'.

    Jeg var selv 21 år første gang. Det er et stykke over gennemsnittet. Jeg tror at der ligeledes for mange, kan være en del skam forbundet med tanken om, at være 'for gammel' og en frygt for dermed at være forkert.
    Jeg havde haft en enkelt kæreste kortvarigt, men havde ikke været tryg nok til at springe ud i det med ham. Jeg havde heller ikke verdens bedste selvtillid og det var en grænseoverskridende ting, at være intim med en person på den måde. Da jeg mistede min mødom (et udtryk der igen understreger ideen om at miste noget) var det i rimelig beruset tilstand til en fyr jeg havde mødt nogle timer før til en fest. Jeg var tryg ved ham, han var sød ved mig og jeg havde lyst til at gøre det. Og det var en rigtig god oplevelse, på trods af at det teknisk set nok var lidt en katastrofe. Jeg havde fortalt ham at det var første gang inden og han passede godt på mig.

    Gennem årene har jeg haft både gode og lidt 'blandede' oplevelser og det vil jeg tro, er det samme for mange andre. Men jeg er fuldstændig enig med dig i, at det mest af alt handler om at have lyst eller ej, for selv om man ikke kan miste sig selv til nogen, så kan det godt gå ud over selvtilliden, hvis man siger ja til noget, man faktisk ikke har lyst til.

    Tak fordi du har delt oplevelsen med os og at du har turdet åbne op for debat med udgangspunkt i en personlig historie. Og så vil jeg til sidst, som en kommentar til den kommentar du fik til det første indlæg, om at 'det ikke er noget man skal gøre hver dag', sige at det kan man sagtens. Det kan være virkelig rart, så længe man selv har lyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak fordi du har skrevet de ting ned, som du har tænkt til de sidste par indlæg. Det er rigtig rart at høre jeres tanker, og min idé var netop præcis at åbne op for en debat og høre alle jer.
      Som du nævner hænger skammen for mig sammen med at en del af de tidlige oplevelser, jeg havde med sex, var forbundet med ikke at have lyst - jeg havde ikke været tro mod mig selv, og det skammer jeg mig over. Derudover var der jo den lille episode med min ekskæreste, som pillede den sidste rest af selvtillid fra hinanden, ved at kalde mig billig.

      Det med at miste noget er et interessant perspektiv, synes jeg. Uden selv at have haft en mor, der har omtalt sex sådan, så synes jeg at det ligger lidt i vores samfund, at man som kvinde "mister" noget og som mand "tager" eller "får" noget. Det er helt klart også en grund til, at jeg føler skam. Og hvor er det bare ærgerligt, for selvfølgelig mister man ikke noget, hvis man ellers har lyttet til sig selv - så har man da, ligesom en mand, modtaget noget helt vildt dejligt.

      Tak fordi du delte dine tanker og ikke mindst også din egen historie. Udfra kommentarerne har jeg netop også oplevet, at der er en del skam forbundet med at være senere ude eller have haft færre sexpartnere end gennemsnittet. Faktisk udtrykkes der, i bloggens kommenterer, større skam over få eller ingen sexpartnere end over mange. Det er ret interessant - og møgærgerligt.

      Tak tak tak! Endnu engang er konklusionen, at man skal følge sine lyster.

      Slet
  2. Hold kæft hvor er det dejligt, med nogle indlæg der er relatérbare her i den, til tider, højrøvede blogosfære. No more words needed. Venter bare på næste indlæg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det bedste kompliment, jeg nogensinde har fået på bloggen! Det er lige præcis dét, jeg gerne vil med bloggen, så det er så skønt, at du mener, at det er lykkedes :D Tak!

      Slet
  3. For filan. Nu er det 10 dage siden en opdatering. Tjekker daglig......��. Du er vildt fantastisk at følge. Keep on �� ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld, haha! Jeg er forhåbentlig kørende igen nu, og hvis det står til mig, kommer der til at ske masser af ting den næste tid :D
      Tak for de søde ord!!

      Slet
  4. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlet
  5. God dag til dig, her er en hurtig en, bare hvis du desperat har brug for en pålidelig trylleformular til at hjælpe med at genoplive dit smuldrede forhold her er en, der virkelig er alsidig, medfølende og pålidelig, når det kommer til stavning. Egwali stavning hjem er det rigtige valg for dig. Kontakt og forklar ham, og jeg kan forsikre dig om, at resten ville være fuldstændig magi, mit kærlighedsliv var på randen af sammenbrud, indtil jeg bestilte en kærlighedsfrase, jeg er et levende vidne i dag, det er derfor, jeg bruger dette medium til fortæl verden om denne store heksedoktor, der bragte fred og ro til mit hjem. Tal med ham i dag og få din følelsesmæssige frygt smidt væk.
    Du når ham ved disse kontakter!

    WhatsApp: +2348122948392
    Kurer: dregwalispellbinder@gmail.com

    SvarSlet